onsdag 25 november 2009

Oersättlig

Var helt slut efter nattvaket och hade sövt knytena så att de tog sig en välbehövlig tupplur vid lunchtid då twinsens mormor ringde för att checka läget. Berättade om den sömnlösa natten och att jag just skulle sätta mig ner och försöka få i mig lite mat eftersom jag inte hade hunnit äta ngn frulle. På stående fot trots att hon var mitt uppe i ett bak erbjöd hon sig att komma in och avlasta en trött tvillingmamma. Knappt 1,5 h senare så knackar det på dörren och hon kliver in med nybakat bröd och en lunchlåda som hon hunnit svänga ihop innan hon åkte hemifrån. Sedan traskade hon iväg med J&J ut i regn- och ruskvädret efter att hon hade beordrat mig att hoppa i säng. Kände mig som en ny människa när jag vaknade en dryg timme senare och är så oerhört tacksam och glad för att jag har världens mest osjälviska och omtänksamma mamma som ställer upp i vått och torrt!

2 kommentarer:

  1. : D
    Mamma är alltid bäst! Det spelar ingen roll om man är vuxen eller en liten plutt...
    Här är allt bra. Ska på ultraljud på tisdag. : )
    Ha en trevlig första advent!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad spännande! Hoppas att ni oxå får en supermysig advent;o))
    kraam

    SvaraRadera